Соціальне навчання та навчання за принципом «рівний-рівному» у формуванні відповіді на передозування наркотиків опіоїдного ряду серед споживачів ін’єкційних наркотиків в Україні
TCPHEE  

Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe
founded in honor of professor Ilya N. Andreev,
the first coordinator of the coalition 
'For smoke-free Tatarstan'

 

ISSN 2222-2693 (Print)
ISSN 2222-4629
(Online)

English Russian Ukrainian

- About
- Editorial Board
- Instructions for authors
- Online submission
- Calls for papers
- Contact information
- Issues

- Collections
- Indexed in
- Just published
- Subscribe to content alerts
- RSS feed

Русский

- О журнале
- Редакционная коллегия
- Инструкции для авторов
- Приглашения к подаче статей
- Контактная информация
- Выпуски

- Русскоязычные коллекции
- Подписаться на извещения

Українська

- Про журнал
- Редакційна колегія
- Інструкції для авторів
- Запрошення до подачі статей
- Контактна інформація
- Випуски
- Підписатися на оголошення

VK VK

 

 

Google Groups
Subscribe to
TCPHEE content alerts
Email:
Visit this group

Оригінальне дослідження

Соціальне навчання та навчання за принципом «рівний-рівному» у формуванні відповіді на передозування наркотиків опіоїдного ряду серед споживачів ін’єкційних наркотиків в Україні
Anna Tokar, Tatiana I Andreeva, Liudmyla Shulga

АКТУАЛЬНІСТЬ: Передозування наркотиків опіоїдного ряду є однією з основних причин смертності, якій можна запобігти, серед осіб віком 20-40 років. Оскільки допомога, надана рівними, є ефективним методом відповіді на передозування, ми прагнули дослідити, якими чином учасники інтервенції можуть навчитись один від одного, а також використовувати власний досвід.
МЕТОДИ: Проведено вторинний аналіз масиву 2008 року інтервенції «Втручання силами рівних» серед споживачів ін’єкційних наркотиків, які раніше не були залучені до програм зменшення шкоди; рекрутинг проведений за методом «вибірки, спрямованої респондентами» в поєднанні з навчальним компонентом за принципом «рівний-рівному», включаючи питання передозувань. Розглянуто підвибірку з 6667 споживачів ін’єкційних наркотиків опіоїдного ряду. Змінні щодо відчутих стратегій відповіді на передозування розглядали як предиктори; очікувані стратегії відповіді (які можна застосувати у майбутньому) розглядали як залежні змінні. Для встановлення зв’язків між стратегіями відповіді на передозування, застосовані у минулому та майбутньому, було проведено бінарний логістичний регресійний аналіз.
РЕЗУЛЬТАТИ: Серед рекомендованих до застосування стратегій відповіді на передозування, наприклад, виклик швидкої, відновлююча поза, фіксація язика, застосування дихання «рот-у-рот», непрямий масаж серця, процент осіб, які планують застосувати такі стратегії, вищий, аніж процент осіб, які відчули їх на собі. У середньому, відсоткова частка осіб, які мають намір застосування таких стратегій, у 2,3 рази вища в порівнянні з відсотком осіб з практичним досвідом їх застосування. Щодо інших стратегій, у тому числі й застосування холоду, болі, нашатирного спирту, відсотки тих, хто відчули такі стратегії, та тими, які планували їх застосування, різнились мало. Намір застосування тих чи інших стратегій відповіді на передозування був пов’язаний з особистим досвідом застосування цих стратегій під час випадку передозування. Освітні втручання більше впливали на наміри тих, хто не відчув відповідних дій на собі. Соціальне навчання робило внесок у закріплення дій, не рекомендованих в навчальних програмах.
ВИСНОВКИ: Соціальне навчання може впливати на поведінкові стратегій відповіді на передозування, його конкуруючу взаємодію з освітніми втручаннями треба брати до уваги в програмах зменшення шкоди.

Ключові слова: передозування; споживачі ін’єкційних наркотиків (СІН); запобігання передозувань; реагування на передозування; інформування споживачів ін’єкційних наркотиків; наркотики опіоїдного ряду

Повний текст (pdf) англійською мовою

 

http://andreevin.narod.ru/journal       http://journals.uran.ua/tcphee       email