Маркетингові стратегії тютюнової індустрії що впливають на сприйняття та споживання кальяну в Україні
TCPHEE  

Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe
founded in honor of professor Ilya N. Andreev,
the first coordinator of the coalition 
'For smoke-free Tatarstan'

 

ISSN 2222-2693 (Print)
ISSN 2222-4629
(Online)

English Russian Ukrainian

- About
- Editorial Board
- Instructions for authors
- Online submission
- Calls for papers
- Contact information
- Issues

- Collections
- Indexed in
- Just published
- Subscribe to content alerts
- RSS feed

Русский

- О журнале
- Редакционная коллегия
- Инструкции для авторов
- Приглашения к подаче статей
- Контактная информация
- Выпуски

- Русскоязычные коллекции
- Подписаться на извещения

Українська

- Про журнал
- Редакційна колегія
- Інструкції для авторів
- Запрошення до подачі статей
- Контактна інформація
- Випуски
- Підписатися на оголошення

VK VK

 

 

Google Groups
Subscribe to
TCPHEE content alerts
Email:
Visit this group

Оригінальне дослідження

Маркетингові стратегії тютюнової індустрії що впливають на сприйняття та споживання кальяну в Україні
Ганна Дятленко

АКТУАЛЬНІСТЬ: Результати Глобального опитування дорослих про тютюн, проведеного в Україні 2010 року, вказують, що лише 31% дорослих зазначають, що куріння кальяну шкідливе для здоров'я, хоча відповідні рівні стосовно сигарет були набагато вищими. Кальян більш популярний серед молодих груп (15-24 роки) та міського населення з вищою освітою. Опитування студентів щодо способу життя з'ясували, що до 70% студентів мали досвід куріння кальяну. Саме тому ми мали на меті з’ясувати можливі механізми, що відповідають за поширене вживання та позитивне ставлення молоді до куріння кальяну, за допомогою якісного дослідження.
МЕТОДИ: Для збору даних в дослідженні використовували вибірку зручності. Опитування проводилось шляхом напівструктурованого інтерв’ю. Було опитано 27 студентів в Києві, віком від 17 до 26 років: 11 хлопців та 16 дівчат. Опірні питання стосувались попереднього досвіду студентів щодо куріння кальяну та їхнього ставлення до нього.
РЕЗУЛЬТАТИ: Студенти вважають кальян безпечнішою альтернативою сигаретам. Менш дратуючий дим сприймається як ознака відсутності шкідливого впливу. Аромат та смак під час куріння кальяну – фактори, що приваблюють студентів, провокують бажання курити кальян. Ті, хто бачив упаковки кальянного тютюну, говорять, що на них зображені фрукти, і створюється враження, що всередині здоровий продукт. Медичні попередження досить часто або відсутні, або написані мовою, якої споживачі не розуміють. Тютюн та супутні товари виставляються в супермаркетах у найвигідніших місцях.
ВИСНОВКИ: Необхідні інформаційні кампанії, що підвищать обізнаність населення України про шкідливість куріння кальяну. Щоб ліквідувати дірки в законодавстві, потрібні медичні попередження на упаковках з тютюном для кальяну, які відрізняються від попереджень для сигарет. Потрібною є заборона виставляти тютюнові вироби в місцях продажу, а також заборона фруктових добавок до тютюну.

Ключові слова

студенти; кальян; куріння; Україна; маркетингові стратегії

Full text (pdf) in Ukrainian

 

http://andreevin.narod.ru/journal       http://journals.uran.ua/tcphee       email