| |
Оригінальне дослідження
Маркетингові стратегії тютюнової індустрії що впливають на сприйняття та
споживання кальяну в Україні
Ганна Дятленко
АКТУАЛЬНІСТЬ: Результати Глобального опитування дорослих про тютюн, проведеного
в Україні 2010 року, вказують, що лише 31% дорослих зазначають, що куріння
кальяну шкідливе для здоров'я, хоча відповідні рівні стосовно сигарет були
набагато вищими. Кальян більш популярний серед молодих груп (15-24 роки) та
міського населення з вищою освітою. Опитування студентів щодо способу життя
з'ясували, що до 70% студентів мали досвід куріння кальяну. Саме тому ми мали на
меті з’ясувати можливі механізми, що відповідають за поширене вживання та
позитивне ставлення молоді до куріння кальяну, за допомогою якісного
дослідження.
МЕТОДИ: Для збору даних в дослідженні використовували вибірку зручності.
Опитування проводилось шляхом напівструктурованого інтерв’ю. Було опитано 27
студентів в Києві, віком від 17 до 26 років: 11 хлопців та 16 дівчат. Опірні
питання стосувались попереднього досвіду студентів щодо куріння кальяну та
їхнього ставлення до нього.
РЕЗУЛЬТАТИ: Студенти вважають кальян безпечнішою альтернативою сигаретам. Менш
дратуючий дим сприймається як ознака відсутності шкідливого впливу. Аромат та
смак під час куріння кальяну – фактори, що приваблюють студентів, провокують
бажання курити кальян. Ті, хто бачив упаковки кальянного тютюну, говорять, що на
них зображені фрукти, і створюється враження, що всередині здоровий продукт.
Медичні попередження досить часто або відсутні, або написані мовою, якої
споживачі не розуміють. Тютюн та супутні товари виставляються в супермаркетах у
найвигідніших місцях.
ВИСНОВКИ: Необхідні інформаційні кампанії, що підвищать обізнаність населення
України про шкідливість куріння кальяну. Щоб ліквідувати дірки в законодавстві,
потрібні медичні попередження на упаковках з тютюном для кальяну, які
відрізняються від попереджень для сигарет. Потрібною є заборона виставляти
тютюнові вироби в місцях продажу, а також заборона фруктових добавок до тютюну.
Ключові слова
студенти; кальян; куріння; Україна; маркетингові стратегії
Full text (pdf) in Ukrainian
|